Betaalbaar, betrouwbaar en bereikbaar met een SIP Trunk
Met SIP trunk sluit u uw telefooncentrale via VoIP aan op het openbare telefoonnetwerk. Een toepassing die uw bedrijf flinke kostenbesparingen oplevert op infrastructuur en gesprekskosten. Hierbij is het belangrijk dat uw huidige telefooncentrale SIP trunk telefonie ondersteunt. ERA IT is namelijk SIP provider en kan met SIP telefonie VoIP gesprekken tegen fors lagere kosten afhandelen.
Hoe SIP Trunk werkt
Uw telefooncentrale staat in verbinding met het openbare telefoonnet. Het openbare telefoonnet registreert het nummer dat u heeft ingegeven en routeert het gesprek vervolgens naar de juiste locatie via traditionele telefoonlijnen. SIP trunk maakt het mogelijk dat een telefoongesprek voor een groot deel over het Hosted VoIP platform (bijvoorbeeld via (A)DSL ) getransporteerd wordt. Het IP-netwerk is naast het transporteren van data ook uitermate geschikt voor het transporteren van spraak. SIP trunk combineert aansluitingen voor zowel data als spraak in één enkele lijn. De SIP trunk is als het ware een katalysator tussen uw telefooncentrale (PBX) en uw internetverbinding. Het grote voordeel hiervan is dat een telefoongesprek over een IP-lijn beduidend goedkoper is dan via een traditionele telefoonlijn.
Een voorbeeld van SIP Trunk
Stelt u zich de volgende situatie voor. Een internationaal handelsbedrijf heeft een betrekkelijk nieuwe telefooncentrale. De medewerkers bellen via een ISDN infrastructuur veel met internationale klanten en leveranciers. Als deze centrale wordt uitgerust met een SIP module, dan kan deze organisatie tot wel 95% besparen op belkosten. KPN rekent bijvoorbeeld voor een gesprek naar China €0,94 cent per minuut. ERA IT berekent slechts €0,060 cent per minuut.
Volg ERA IT